Den Store AKS- dagen!

et papir med en tegning på
Aktivitetsskolen i Oslo er en stor og viktig del av hele SFO- Norge, og i 2021 ble det innført en nasjonal rammeplan for SFO. Alle SFOer og AKSer jobber etter denne planen. Det er også satt fokus på SFO/ AKS som oppvekstarena både blant myndighetene og politikerne, og nå har vi også fått vår egen dag!
Hvert år vil SFO/AKS- dagen ha et tema hentet ut fra rammeplanen. I år var det «Aktivitet og bevegelsesglede».
Dagen ble feiret i går, onsdag 24.april, og her på AKS Skøyen markerte vi det med elevene med masse aktivitet ute fra kl. 14.00-16.00.
De ansatte hadde ansvaret for forskjellige stasjoner og elevene kunne gå rundt å prøve de aktivitetene de hadde lyst til.

Vi markerte i regn, sol og hagel! Været stoppet ikke AKS fra å ha fullt fokus på aktivitet og bevegelse hele ettermiddagen. Hinderløype, ballmedley, hoppetau, slengtau, hoppestrikk, kubb, squareball, dans, pokemonjakt, bowling, erteposekasting , utemaling og mye mere, ble gjennomført med festglade barn og voksne! Og når man er aktiv trengs næring, så da ble det servert gulrøtter, bananer, druer og epler fra vår egen lille kiosk.
Takk til alle de ansatte som bidro til en super ettermiddag! Og takk til alle de kule, glade og fine barna som går på AKS Skøyen!

En gruppe mennesker som holder flagg
En gruppe barn som sitter på bakken
en gruppe mennesker som står på et jorde
En gruppe barn som spiller baseball