Rutiner 2023-2024

tegning2.jpg

PÅMELDING TIL AKS I SKOLENS FERIER

Vi ber alle svare på skjemaene som sendes ut i forkant til skoleferiene. Det gjelder også om du ikke skal bruke tilbudet.

Vi opplever stadig at:

1. Foresatte melder på eleven, men møter ikke opp.
  2. Foresatte melder ikke på eleven, men møter opp alikevel.

Dette gjør planlegging av ferieåpning vanskelig og uforutsigbar for oss på AKS. Vi ønsker å ha et best mulig tilbud til elevene, med nok voksne på jobb, så derfor gjør det hele planleggingen bedre for oss med en god og nøyaktig påmelding.

Skulle det skje endringer etter at dere har sendt inn skjema, er det selvfølgelig bare å sende oss en e-post.

BESKJEDER

Hvis barna skal i bursdager. vennegrupper, på besøk til medelever eller blir hentet av andre enn foresatte, må Aktivitetsskolen få beskjed. Beskjeden kan sendes på mail eller ringes inn innenfor de gitte tidsrommene.

All kontaktinformasjon finner du under fanen "Kontakt oss". Beskjeder sendes enten til basens mobiltelefon eller til; aks.skoyen@osloskolen.no . Beskjeder for inneværende dag må leveres inn før kl 12.30. Beskjeder som sendes på mail etter dette tidspunktet vil ikke bli lest eller besvart før dagen etter.

Beskjeden skal inneholde elevens fornavn og etternavn, klasse, trio/kvartett, tidspunkt og hvem som skal hente/ hva som er anderledes.

AKTIVITETSSKOLEKONTRAKT

Alle må levere ny aktivitetsskolekontrakt. Den blir sendt ut ved oppstart av AKS året og har svarfrist 21.08.23. Foresatte har ansvaret for å informere AKS og skolen ved endringer.

MORGEÅPNING

Morgenåpning i AKS er fra kl 0730-0830. Det er kun elever med heltidsplass som kan benytte morgenåpning.

Elever som skal være på morgenåpning, skal leveres inne eller komme inn og skrive seg inn.

Kommer man etter kl 08.00, er man ute til det ringer.

Når klokken er 08.00, rydder vi klasserom, kler på oss og går ut.

Alle elvene som skal benytte morgenåpning skal møte Kuben, 1. etg.

MOBILTELEFONER/ MOBILKLOKKER

Det er ikke tillatt for elevene å ha telefonklokker eller mobiltelefoner i AKS tiden.

Har man dette, skal det ligge avslått i sekken til man har krysset seg ut og forlatt skolen.

EKSTERNE KURS

Her på Skøyen samarbeider vi med mange eksterne kursholdere, som for eksempel Monolitten IL, StepStudio og OTK. Aktivitetsskolen trenger informasjon hvis ditt barn skal være med på noen av disse aktivitetene. Vi får lister fra de forskjellige aktørene, men det er ikke alltid de er helt oppdaterte. Vi samler barna inn slik at de kommer seg på den aktiviteten de skal på. Hvis eleven slutter i løpet av sesongen må vi også få beskjed. Beskjeder gis til baselederne.

MAT/ FRUKT

Elevene må ha med seg matpakke og drikke til AKS tiden. AKS serverer ikke mat eller frukt annet enn ved spesielle anledninger i skoleferiene.