Lille (1. trinn) 2023/2024

AKS-figurer-i-skogen-rosa

Godt nytt år!

Spørsmål rettes til: christine.mohn@osloskolen.no

Vi åpner kl 07.30 med morgenåpning for de elevene som har heltidsplass.

Elevene leveres/ møter i Kuben.

Vi er inne på basen frem til kl 08.00, da går vi ut, og er ute den siste halvtimen før skolen starter. Det gjør vi uansett vær, så viktig å ha riktig påkledning til riktig vær.

Når skoledagen er over, tar AKS over elevene og vi spiser matpakken. Etter det er det utetid og aktiviteter som dere vil få informasjon om i en egen plan som sendes ut av baseleder.

AKS stenger dørene kl 16.30, da er arbeidsdagen for de ansatte ferdig og elevene skal være hentet og ute av bygget innen denne tiden. Ved overtredelser av tid står man i fare for å miste plassen i AKS.

Planleggingsdager 2023-2024

AKS holder stengt grunnet planleggingsdager:

- tirsdag 1. august

- fredag 18. august

Informasjon om inntekt for skoleåret 2023-2024

Inntektsdokumentasjon:

Hvis familiens samlede inntekt er under kr 474 481,- kan man søke om redusert oppholdsbetaling. Dette gjøres elektronisk på Oslo Kommune sin hjemmeside. Husk å sende siste likning og skattemelding som dokumentasjon. Dette sendes til: christine.mohn@osloskolen.no Søknader uten riktig dokumentasjon vil bli avvist. Spør om det er noe dere lurer på.

Det er ikke søskenmoderasjon i AKS.

Endringer og oppsigelser

Skal det gjøres endringer i plassen til barnet ditt, må dette gjøres til riktig tidspunkt. Foresatte står ansvarlig for å sette seg inn i regler og rutiner som gjelder. Informasjon finnes her på skolens hjemmeside, eller på Oslo Kommune sin hjemmeside.

Endring til deltidsplass må gjøres elektronisk på Oslo Kommune sin hjemmeside innen 1.juni (virkning fra 1. august) eller 1. desember (virkning fra 1. januar).

Skal barnet slutte på AKS, må oppsigelsen gjøres elektronisk via Oslo Kommune sin hjemmeside. For oppsigelse av plass er det en måneds frist fra den første hver måned. (se link under)

Spørsmål angående plass, oppsigelser og søknader kan rettes til Avdelingsleder for AKS, Christine Mohn: christine.mohn@osloskolen.no

Dette er link til siden: https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/aktivitetsskolen

Beskjeder til Aktivitetsskolen

Aktivitetsskolen skal ha beskjed hvis:

- eleven skal gå hjem selv til andre tider enn det som er oppgitt i kontrakten

- eleven skal hentes av andre enn foresatte

- eleven skal i bursdag, vennegruppe eller være med noen hjem

- det er endringer i elevens avtaler hos eksterne kursholdere

Beskjeden sendes oss så tidlig som mulig og før kl. 12.30. Beskjeder som sendes etter kl. 12.30, besvares ikke før dagen etter.

Beskjeder sendes til denne adressen: AKS.Skoyen@osloskolen.no

Beskjeden skal inneholde:

- Barnets fulle navn

- Trinn, basisgruppe og kvartett

Aktivitetsskolen Skøyen har nå fått en egen side på Facebook. Her vil det jevnlig komme oppdateringer på vår hverdag. Følg oss da vel!

GRATIS KJERNETID

Skolen styrer når elevene kan være på AKS, både i hverdag og i skolens ferier. Her ser dere hva som gjelder:

Rammer