Skolestartere høsten 2024

Gruppe barn sitter på gjerde foran hus.

Alle som får plass på Skøyen Skole, får også plass i Aktivitetesskolen (AKS). Foresatte må søke om plass elektronisk via Oslo Kommune sin hjemmeside. Man kan søke om plass allerede nå, men vær oppmerksom på at søknadene ikke behandles før i månedsskifte april/ mai 2024.

Man må søke om plass uansett om man skal ha heltid eller deltidsplass.

Her er reglene for de forskjellige plasstypene:

Deltidsplass

• 12 timer som legges etter endt skoledag. Skolen bestemmer organiseringen av timene. Her på Skøyen vil det si at eleven kan benytte tilbudet fra endt skoledag til kl. 16.00 mandag, tirsdag, onsdag og torsdag og til kl. 15.30 på fredager.
  • I skolens ferier kan eleven benytte 2 dager. Disse to dagene bestemmes av skolen. Det er ikke mulig å kjøpe ekstra dager i skolens ferier. Oversikt over hvilke dager eleven kan benytte vil ligge på skolens hjemmeside.
  • På skolens planleggingsdager eller inneklemte dager, kan elever med deltidsplass være halv dag. Tidspunktene vil ligge på skolens hjemmeside. Det er ikke mulig å kjøpe utvidet tid på slike dager.
  • Morgenåpning er ikke inkludert i deltidsplass, så om man har behov for tilsyn på morgenen før skolen starter, må man søke om heltidsplass.

Heltidsplass

• Full benyttelse av tilbudet i AKS sin åpningstid. Gjelder også inneklemte dager, skolens planleggingsdager og i skolens ferier.

For begge plasstyper gjelder dette:

• Åpningstiden i AKS er kl. 07.30- 16.30 alle dager.
  • Åpningstiden i skolens ferier er kl. 08.00- 16.30.
  • AKS holder stengt i hele juli måned og på alle røde dager i kalenderen.
  • AKS har to planleggingsdager i året og disse dagene er AKS stengt. Informasjon om hvilke dager dette gjelder vil komme.
  • Ønsker du å endre type plass, må dette gjøres via Oslo Kommune sin hjemmeside.
  • Endring fra heltidsplass til deltidsplass kan gjøres innen 1. juni, med virkning fra 1. august eller innen 1. desember, med virkning fra 1. januar.
  • Oppsigelse av plass eller endring fra deltid til heltid, gjøres med en måneds frist fra den første hver måned.
  • Alle søknader, endringer og oppsigelser gjøres elektronisk via Oslo Kommune sin hjemmeside.
  • Hvis man ikke overholder gjeldene regelverk, står man i fare for å miste plassen.

Dette koster det å være på AKS i 2024:

Type plass

Inntekt til og med kr. 266 896